Sara Mansanet, directora de La Cabina

Autodefinides #39

Roser Colomar ha escollit a Sara Mansanet, qui s’autodefineix a continuació:

Als huit anys, el meu iaio va regalar-nos als meus germans i a mi un reproductor de vídeo VHS. D’aquesta forma vam inaugurar el nostre propi cinema casolà, el qual m’encarregava de programar perquè era la major dels cinc (i mandona, o això em feien creure). Ve d’ací la meua afició pel cinema i per organitzar tot el que se’m posa per davant? Potser…

El cas és que vaig créixer amb la sensació de ser massa manaire, massa preguntona, massa salvatge, massa competitiva, massa alta, massa morena i massa peluda. Tot era massa per a ser una xica i va portar-me anys entendre’m, acceptar-me i descobrir que eixos defectes eren en realitat virtuts que havia de desenvolupar i fer meues.

Sara Mansanet

Ara mateix -30 anys després d’aquell primer VHS- dirigisc el festival de migmetratges de València La Cabina, coordine i he coordinat diferents projectes relacionats amb l’audiovisual i acabe d’associar-me per a fundar la productora Valerosa Mèdia. La central d’operacions de La Cabina la tenim al meravellós Centre Cultural La Nau, on el vicerectorat de Cultura i Esport ens consent fer cada any el millor festival de migmetratges del món! Jo, de vosaltres, no em perdria aquesta onzena edició, forasteres.

ROSER COLOMAR PREGUNTA…

Has passat de la producció a la direcció del festival. Quins van ser els primers canvis o propostes que vas activar com a directora?

– Un dels meus primers canvis com a directora va ser crear un trofeu per als migmetratges guanyadors. No existia fins a eixe moment, i vam iniciar la relació amb artistes valencians de manera que, per a cada edició, es fera un trofeu que fóra únic i portara l’artesania valenciana a qualsevol part del món. Raquel Rodrigo (Arquicostura) i la ceramista Ana Illueca han sigut les creadores dels trofeus 2017 i 2018, i comptem a més amb la col·laboració, des d’aquesta edició, del Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana.

Aquesta unió amb la ciutat i la producció local també l’hem portat a sumar forces amb Valencia Film Office, de manera que els convidats de La Cabina (directors, actors, productores, tècnics de tot tipus) tinguen un coneixement més proper tant de la nostra història i tradicions com de les possibilitats que ofereix la ciutat per a produccions cinematogràfiques.

D’altra banda, intentant portar la nostra programació el més lluny possible i facilitant la distribució i exhibició dels migmetratges seleccionats per La Cabina, signàrem amb Filmin un acord per a tindre canal propi en aquesta plataforma. El nostre objectiu és donar la màxima visibilitat a les produccions internacionals en format migmetratge i plataformes com Filmin són una excel·lent ajuda al respecte.

Continuant amb els canvis, una revisió en la programació ha portat a prendre una sèrie de decisions amb l’objectiu de millorar-la de cara a l’espectador: a partir d’aquesta edició, les sessions passen a ser individuals, amb un major nombre de sessions diàries, més lleugeres i reduint el preu de les entrades quasi un 50%.

En un món on tot sembla passar per dispositius digitals d’àmbit domèstic i d’ús personal, quin paper creus que juguen els festivals audioviduals? Quins reptes i resistències han d’afrontar?

– Els festivals de cinema són un punt de trobada entre públic i creadors per a intercanviar interessos i experiències; no han de ser només una mostra de pel·lícules. L’experiència de visionar les últimes creacions cinematogràfiques més interessants, fruit d’una selecció feta per professionals i amb la participació dels mateixos autors i autores en presentacions i col·loquis, ofereixen a l’espectador una experiència que va més enllà del simple visionat d’una pel·lícula.

Si a això li sumem la confluència amb la resta de públic cinèfil i les activitats paral·leles que enriqueixen la programació, l’experiència d’assistir a un festival de cinema es converteix en una de les millors opcions per a aquell públic interessat a descobrir noves històries.

A pocs dies de l’estrena del festival La Cabina, quines novetats o sorpreses ens esperen?

– En aquesta 11a edició de 2018, La Cabina ofereix el millor de la producció del migmetratge internacional, així com unes renovades activitats paral·leles que passen per la secció Inèdits al Centre Cultural La Nau; el Cinema Interactiu a l’Institut Français de València; una jornada dedicada als Fashion Films a Barreira A+D o els concerts al Centre del Carme, amb Mueveloreina, Bearoid i ChicoyChicoDjs.

Si voleu tindre tota la informació fresca, no podeu perdre-vos la nostra inauguració el 14 de novembre, a les 20:00, al Palau de la Música. Vos esperem!

 

** Sara Mansanet ha triat per al següent Autodefinides a María Bastarós, historiadora de l’art, activista feminista, poeta, escriptora, gestora cultural, editora de la plataforma cultural ¿Quién coño es? i autora del llibre ‘Historia de España contada a las niñas’.

Afán de Plan © 2018

AUTODEFINIDES és una secció a la qual presentarem setmanalment diverses professionals del món de la cultura, artistes i agitadores culturals, valencianes o residents. Per ací passaran dones de les arts plàstiques i escèniques, el cinema, la música, la literatura, la producció cultural o l’artivisme, entre altres disciplines. Cadascuna de les participants triarà la protagonista de la següent autodefinició, bé siga per pura admiració o per curiositat, i li farà tres preguntes. D’aquesta forma construirem entre totes una cadena que a més d’entretindre als seguidors d’Afán de Plan, ajudarà a donar visibilitat al seu treball.