Laura Silleras presenta ‘Darkroom’, una exposició que podrem veure en Lanevera Gallery del 17 de novembre al 7 de gener.
La mostra trasllada a l’espectador al moment en què un fotògraf «torna en secret a la cambra fosca per a reviure certs moments, o llocs excepcionals, i assegurar-se que els ha viscuts, que ha estat allà, que han sigut reals i que conten la seua història».
Silleras va començar amb la fotografia de manera autodidacta fa més de quinze anys. Compaginava la realització dels seus projectes fotogràfics amb els seus estudis en Comunicació Audiovisual a la Universitat de València. En 2007 va viatjar a Berlín, i després a Mèxic, amb l’objectiu de desenvolupar la seua mirada fotogràfica i aproximar-la a la fotografia documental.
En 2011 va traslladar-se a Nova York i va treballar com a assistent de Natan Dvir i Irina Rozowsky a l’International Center of Photography. Dos anys després, va tornar a València per a realitzar un projecte documental sobre el Cabanyal, barri de la seua infància. Ha rebut beques per participar en tallers amb Mary Ellen Mark en Oaxaca i NY. Els seus treballs han estat ressenyats en publicacions especialitzades com ara Ojos Rojos, El Replicante, Fotografía Magazine, Vice Magazine Photo Issue, Ojo de Pez, Cien Ojos, i CNN-World Photo Blog. Va rebre l’esment d’honor al primer Photo Meeting OCEMEX en 2011, a Ciutat de Mèxic; va representar la segona edició del Photo Meeting Ojo de Pez en 2012, a Barcelona; va ser seleccionada en la secció Portfolio del festival internacional de fotografia Paraty em Foco en 2013, al Brasil; i va ser finalista en la 20a edició del FotoPress de La Caixa. En 2016 va obtindre la beca Roberto Villagraz de l’EFTI per a realitzar un màster de fotografia contemporània. Arran de la beca Fragments 2018, atorgada per la Unió de Periodistes Valencians, va publicar el seu primer llibre i va exposar al MuVIM.
17 novembre 2022 - 7 gener 2023
Lanevera Gallery
Puerto Rico, 46 - 46006 València
Gratuïta
Art, Exposicions, Fotografia, Plans